You are here

6 situacija u kojima je internet marketing superiorniji od bilborda

Da bi se, bar donekle, ilustrovale pozitivne strane internet marketinga i prikazao deo njegovog potencijala, online marketing ćemo “suprotstaviti” bilbordu. Bilbord je, po našem mišljenju, zasluženo poneo titulu predstavnika svih vrsta offline oglašavanja - počev od radija, televizije, štampanih medija, pa do rekla-kazala priča o sniženju salame za pse u novootvorenoj radnji za kućne ljubimce.

Situacija br. 1 - Veličina tržišta

Zamislimo da ste vlasnik radnje u kojoj prodajete hranu i opremu za kućne ljubimce, i imate za cilj, kao i svaki preduzetnik, povećanje prodaje i naravno, uvećanje profita. Želite da se za Vaš pet shop čuje i da Vas mušterije što pre posete. Šta ćete uraditi? Zakupićete bilbord. Koliko to košta? Prosečna cena zakupa jednog lica bilborda u gradovima po Srbiji se kreće oko 120€ nedeljno (bez troška štampe, troška postavljanja i bez uračunatog PDV-a). Taj bilbord će biti vidljiv samo stanovnicima Vašeg grada ili prolaznicima kroz grad. Pod uslovom da ga primete. Ukoliko koristite online oglašavanje, Vaši kupci nisu samo u Vašem gradu. Vaši kupci su gde god poželite da budu. Korišćenjem filtera, kupce segmentirajte po lokaciji, polu, uzrastu, prethodnim interesovanjima i slično.Samo kroz Facebook, kao jednog od kanala oglašavanja, možete imati puno koristi. Ukoliko izuzmemo lažne Facebook profile, po istraživanju koje je sprovedeno, u Srbiji postoji oko 3,5 miliona aktivnih naloga na ovoj mreži. Primećujete li sada jasnije potencijal oglašavanja samo preko Facebook-a?

Situacija br. 2 - Promena i unapređenje reklamnih kampanja

Sada Vam se, nakon par dana od postavljanja bilborda, slika devojke i psa i ne sviđa kao u početku? Devojka je takva kakva jeste, ljubimac isto, Vi možete samo da sačekate da prođe period zakupa i da naredni put birate pažljivije. Internet oglašavanje je dosta fleksibilnije. Ne sviđa Vam se slika reklame? Želite da reklamu usmerite samo i isključivo na neke lokacije? Hoćete da popravite tekst oglasa? Ukoliko se dobro snalazite kada je u pitanju online marketing od trenutnog i željenog Vas deli samo vreme provedeno za računarom uz Vaš omiljeni napitak. Vrlo jednostavno, zar ne?

Situacija br. 3 - Preciznost prikaza oglasa

Bilbord sa oglasnom porukom ne možete premeštati sa jednog mesta na drugo, poruka na njemu je usmerena, isključivo, na ljude koji je u prolazu mogu videti. Sa druge strane, internet markteting nudi brojne mogućnosti filtriranja i izbora publike kojoj će biti prikazana oglasna poruka. Ciljajte prikaz oglasa na određenu lokaciju, ili na određeni region. Usmerite svoje oglašavanje na ciljanu nišu, doprite do onih kojima su baš Vaše usluge ili Vaši proizvodi neophodni.

Situacija br. 4 - Interakcija sa kupcima

Dok je predstavnik offline oglašavanja poprilično pasivan u interakciji sa (potencijalnim) kupcima, ukoliko se odlučite za neki od kanala internet oglašavanja, imate pregršt prilika za komunikaciju sa kupcima kojima nudite produkt svoga rada. Saslušajte njihove sugestije, razmenite mišljenja, iskoristite kritike za unapređenje svoga poslovanja i tako osluškujte koje su potrebe kupca, i nađite način da ih učinite zadovoljnim.

Situacija br. 5 - Trošak vs zarada

Jedna vrlo važna stavka - budžet.

Sad kada znate koliko biste trebali minimalno da izdvojite za jednu nedelju reklamiranja putem bilborda, korisno je znati da sa manjim budžetom možete postići daleko veće rezultate online marketingom. A kako da u ovo budete sigurni? Merenjem efekata kampanja.

Situacija br. 6 - Merljivost

Poslednja, ali najvažnija stavka. Ne znate, i nikada nećete znati, koliko je tačno ljudi videlo postavljen bilbord, koliko njih je postalo Vaš klijent baš zato što su ga videli. Ne baš najzahvalnija situacija, iz razloga što ne možete doći do tačne procene je li Vam se i u kojoj meri vratio uloženi novac. Ukoliko koristite kanale internet oglašavanja, imate uvid u to koliko je puta prikazan Vaš oglas, koliko je bilo klikova na njega, i ono najvažnije, koliko Vas je to koštalo i koliko ste od toga tačno zaradili.

Kako bismo na kraju zaokružili celu priču, od krucijalnog značaja je da napomenemo da se najveća prednost internet marketinga, u odnosu na druge kanale, ogleda u tome što ga možete koristiti kao smernicu za Vaše poslovanje, a to i jeste njegova namena.