You are here

Cross marketing sa prepoznatljivim brendom u cilju jačanja Vašeg brenda

Cross marketing predstavlja oblik marketing promocije u kome su kupci jednog proizvoda ili usluge na meti promocije drugog, srodnog proizvoda. Cross marketing podrazumeva učestvovanje dve ili više kompanija u realizaciji marketing kampanje sa ciljem ostvarivanja benefita za sve učesnike. Ova vrsta marketinga ima potencijal za veliku marketinšku isplativost zahvaljujući zajedničkom nastupu kompanija na tržištu. Na taj način partneri mogu uspešno da se prošire kroz baze kupaca svojih partnera.  

Benefiti cross marketinga

  • Ušteda, zahvaljujući podeli troškova sa partnerom

  • “Razmena” kupaca. Zajedničkim nastupom možete povećati prodaju

  • Veća šansa da Vas kupci zapamte, zahvaljujući kombinovanom nastupu

  • Vaša kompanija će dobiti veći kredibilitet u zavisnosti od kredibiliteta Vašeg partnera

  • Povećanje broja poseta sajtu, zahvaljujući većem tržištu kupaca

  • Cross marketing Vam omogućava da ponudite kupcima nešto drugačije,

Primer Cross marketinga sa prepoznatljivim brendom u cilju jačanja našeg brenda 

U nastavku ću Vam na primeru TOPfish.rs prikazati kako izgleda jedna kampanja.

Cilj kampanje:

● Promocija Topfish brenda pokazivanjem interesovanja za zadovoljstvo kupaca i jačanje online prodaje

● Promocija Zaječarskog piva sa ciljem unapređenja brenda usmerena ka interesantnoj ciljnoj grupi - ribolovcima

Ideja je, s obzirom da su ribolovci poznati kao veliki uživaoci piva, spajanjem dva brenda (Zaječarsko i Topfish) podstakne bolja interakcija sa ciljnom grupom. Na ovaj način postižemo veće zadovoljstvo kod svojih kupaca i predstavljamo se kupcima Zaječarskog. Dakle partnera smo odabrali, pre svega analizirajući šta je to što pored našeg proizvoda možemo ponuditi kupcima, a da je to njima primamljivo.

9f31159f2be3a0f807797c3174814591.jpg

Primer 1: Site branding TOPfish

Topfish.rs je prodavnica ribolovačke opreme i mamaca svetskih poznatih proizvođača. Samim brendiranjem sajta smo svojim kupcima stavili do znanja da je aktuelna saradnja sa Zaječarskim pivom. Na ovaj način smo istakli obeležja i jednog i drugog partnera i nedvosmisleno upućujemo na cilj akcije. Takođe, akcija je najavljenja kroz društvene mreže, kao i predstojeće propratne akcije.

Kroz dalju saradnju dodatne akcije se ogledaju u vidu organizovanja propratnih akcija na društvenim mrežama, koje tematski povezuju ribolov i Zaječarsko. Kreiranjem odgovarajućeg # kojeg bi oba partnera koristila za propratne akcije se dodatno intenzivira veza i ostavlja prostor za nastavak saradnje.

d346b80f463271d7fa89af3084c2f8e0.jpg

Primer 2: Site branding Totalbike

Kroz ovakve oblike saradnje imaćete mnoštvo opcija za poboljšanje Vašeg brenda. Odlučite se za kreativne majice, jedinstvene poklone koji upućuju na Vas i Vašeg partnera, uključite pratioce na društvenim mrežama, budite kreativni i direktno utičite na zadovoljstvo Vaših i kupaca Vašeg partnera.

Ne zaboravite, za ovakvu vrstu marketinga prvi i najvažniji korak je da odaberte dobrog partnera, partnera čiji proizvodi ili usluge odgovaraju Vašem brendu.