You are here

Zašto su Vaši zaposleni najbolji PR za kompaniju

Oduvek je poznata moć usmene (“od usta do usta”) poruke i uverenje da ljudi veruju ljudima. Shvativši ovo, sve više kompanija ulaže u programe edukacije zaposlenih kako bi ih naučili na koji način da uključe svoje mreže u posao na autentičan način i ostvare benefite za sebe i kompaniju. Postavlja se pitanje, koliko je ovaj način zaista koristan? Kakvi su rezultati?

Cilj jednog istraživanja bilo je praćenje koliko se učestalost klikova ( CTR ) razlikuje kada zaposleni postavljaju objave u odnosu na kompaniju.

Primer kompanije Dell

Moj omiljeni primer kompanije koja je odlično ovu ideju sprovela u delo je Dell. Naime, Dell je 2014 godine zaposlio 43 nova radnika, raznih profila, od direktora do menadžera projekta kako bi delili sadržaj na Linkedin-u i SlideShare-u. Nazli Yuzak, glavni strateg za nastup Dell-a na društvenim mrežama je umesto da svima da “skripte” sa opisom proizvoda i temom šta da pišu, svakome ponaosob rekao da piše ono što je njemu ili njoj najvažnije.

Rezultat je sledeći. Ljudi više veruju ljudima nego “proizvodima i uslugama”. Ukoliko on ili ona utiču na saradnike, pratioce, tako da razmenjuju mišljenja o onome što vole, novi pratioci će sami doći. Na ovaj način je Dell omogućio, pratiocima, potencijalnim kupcima, saradnicima da vide iza zavese, da shvate zašto je Dell, Dell.

Kevin Green je izvršni direktor marketinga u Dell-u. Ubrzo nakon što je njegov otac preminuo od Parkinsonove bolesti, napisao je post o životnim i poslovnim lekcijama koje je naučio od smrti njegovog oca. Da li je ovo bilo poslovno? Da li je poruka korporativnog karaktera? Ličnog karaktera? 

Nakon nekoliko nedelja, Kevinov post je postao viralan dostignuvši više od 200 000 pregleda i 1000 komentara. Počelo je sve više ljudi da ga prati, pratioci su ga čak i lično kontaktirali, jedni u vezi Parkinsona, drugi u vezi toga da li je zainterosavan da podeli svoje znanje u sferi content marketinga. Uskoro je postao druga najuticajnija osoba na društvenim mrežama kada je u pitanju Dell. Umesto da ga na neki način sakcioniše i fokusira na računare i servere, HR Dell kompanije je istupio i zahvalio se na deljenju znanja.

Šta je ključ uspeha?

Na osnovu ovog primera vidimo da ono što čini jednu kompaniju uspešnom, bila velika ili mala jesu njeni zaposleni. Istraživanje je pokazalo da zaposleni koji su aktivni na društvenim mrežama i dele autentičan sadržaj imaju i do 10 puta veći uticaj u odnosu na same kompanije

Često se dešava da se rukovodioci, HR menadžeri i PR tim drže vrata firme zatvorenim, plašeći se da će zaposleni biti dosadni ili još gore zanimljivi. Ovaj pristup se čini sigurnim. Ali nije. Ostati u “tišini” znači da niste deo dinamične poslovne konverzacije koja se dešava svuda u svetu.

Pod deljenjem objava ne podrazumevam samo postove koji se tiču uspešno završenog posla, novog projekta, rezultata iz prethodnog perioda, već i informacije koje se tiču samog tima. Zadovoljan zaposleni će siguno podeliti sa svojim pratiocima ukoliko je neko zanimljivo dešavanje u kompaniji, rođendan, otvaranje novog objekta, dolazak novog kolege i slično.

Ukoliko ne delite ovakav sadržaj, Vaši konkuretni sigurno hoće.